Sunday, August 15, 2010

Roti Canai With Egg Or Just Plain

Roti Canai With Egg
Plain Roti Canai
Roti Canai is Malaysian all time favourite breakfast. At the sourthern part of Malaysia, they call it Roti Prata. They are quite similar actually. You know what hubby said when he saw me making this! "Just buy it from the stall, only 60-80 cents per piece. Why giving yourself so much trouble!" OK Ok then I answer him, "so next time no need to spend hundreds of ringgit to go fishing huh! Just buy the fish from the market will do!". HAHAHA...... Come on, I'm just having fun here. Since there's still some leftover curry in the fridge, I wanna make good use of them. This is my first attempt actually. Let's see how I tried to flip the dough! haha....

Ingredients :

550gm all purpose flour
1-1/2 tspn salt
2 tbsp sugar
1 large egg, beaten
1/2 cup butter, melted
1 cup warm water/milk
*
Method :
*
- mix flour, sugar and salt in a big mixing bowl.
- combine water, butter and egg together.
- slowly stir water mixture into the dry ingredients.
- mix till form a soft dough and knead untill smooth.
- leave dough cover for about 3 hours.
- then divide into 8 ball dough, coated with butter or oil.
- leave aside for another 1/2 hour.
- coat both hands with cooking oil, you need more oil in this process.
- now, slightly flatten a ball dough onto an oil coated surface working table.
- place left hand to the top & right hand below.
- pull the dough by your right hand and flip, untill you reached the thickness.


Here's how I tried to flip the canai dough. Look easy but actually quite difficult!


Ok! Once the dough is ready to use, place in an egg and fold nicely. Finally, pan fried with 2-3 tbsp of cooking oil untill crispy. You need more oil to make it crispy. You can also add in chopped onion or spring onion or anything you like.
*
Did you see my egg roti? Mamamia..... No jokes huh! Kristy is making roti canai here! ^_^
*

For the plain roti, fold both side into oblong shape after the flipping process and then roll it up. Again, flatten the dough by hand untill thin and nice. Finally, pan fried with 2-3 tbsp of cooking oil.
*
And ta...da..., here's my roti canai 'kosong' ~ plain! So flaky, isn't it! Oh yes.... I did it! haha.... My daughter helps me to take most of the photos. Thanks honey!
I'm sending this to 3 Hungry Tummies for the Muhibbah Malaysian Monday Event.

50 comments:

  1. gosh... u r really... a lady of everything... roti canai also u wont lepas tangan.. hahaha...
    i like to try yours... looks good eh...

    ReplyDelete
  2. Claire, roti is still under the category of food! So, can not lepas! haha... Hope you're enjoying your evening.
    Cheers, kristy

    ReplyDelete
  3. Kristy I almaost grabbed it right out of my computer monitor! It's time for my breakfast now and I hungry and this looks so good! You did make it look easy, your daughter did a nice job on the photos. I liked your response to your husband about fishing haha! Have a good night!

    ReplyDelete
  4. Well done! I want to try to make some too! I love mine with condensed milk =)

    ReplyDelete
  5. woooww!!! im impressed!! is my first time seeing this dish and you did great with that really thin dough huh??!! looks amazing.. makes me want to try it hehehe..

    ReplyDelete
  6. were you flipping the dough the way they do at mamak stalls? My son loves roti canai from mamak stalls ,looking very grown up and dipping into dhal!!! have a nice day!

    ReplyDelete
  7. Wow! your roti looks even better than those sold at mamak stalls, so crispy on the outside! That's how I like my roti:D Your daughter's photography is very good too.

    ReplyDelete
  8. These look wonderful and would be a perfect way to start the day. Your daughter's photography is terrific. I hope you are having a great day. Blessings...Mary

    ReplyDelete
  9. Lyndz : Haha... maybe you should try it out some day and have fun with it and having it with dhall curry. Yummm....

    Pigpigcorner : Glad you like it too! Hope you will enjoy the recipe as well.

    Priscilla : Thanks alot for your nice comment. I hope I could send you a few. hehe...

    Peanutts : Yes, I did! Haha... Unbelieveable huh!

    Jeannie : Thank you very much for such a super sweet compliment! Hope you will enjoy it too.

    Mary : Thank you and same to you.

    Thank you all for visiting and spending your weekend with me. I am having a wonderful weekend and hope you are too! Enjoy and have lots of fun.

    Blessings, kristy

    ReplyDelete
  10. Love these kinds of plain flaky doughs!!! You did a great job - it looks so good!

    ReplyDelete
  11. haha...I made roti canai the other day too! =D Only I didn't end up taking a photo of it coz I ate it straight away....=] It's so fun flipping the dough! I thought the flipping itself wasn't the hard bit- trying to flip it whilst keeping it consistent in thinness was hard. Mine ended up being really thin in some parts and slightly thicker in other though....

    Yours look really yummy! =] And really really flaky!

    ReplyDelete
  12. Is there anything that you dont know how to cook ah? Roti cannai u also manged to make . Salute!

    ReplyDelete
  13. Wow - how clever to have the egg within the roti! Anda Paratha (egg and paratha) is a staple breakfast where I come from - doing it this way is just fabulous!

    ReplyDelete
  14. Wow...that's how you start a day. That looks so amazing delicious. Nice that you did step by step. Great pictures.

    ReplyDelete
  15. Great recipe! Whilst I like roti canai, I think murtabak is better.

    ReplyDelete
  16. You make your own Roti Canai, that's so cool...! Just stumbled upon your site. I think it's great, keep up the good job!:)

    ReplyDelete
  17. j'aime beaucoup ce genre de recette elle a l'air délicieuse je vais la noter et la faire prochainement
    bonne soirée

    ReplyDelete
  18. You've got such a technique! Looks delicious.

    ReplyDelete
  19. it looks almost like a chinese green onion pancake.

    ReplyDelete
  20. wow looks amazing love this oh and its hot and humid in North Carolina so j was hot lol Rebecca

    ReplyDelete
  21. the roti looks so delicious!oh,i need for my breakfast...
    congrats for you and for your daugter,tell her she did some very suggestive pictures!

    ReplyDelete
  22. Yum- I have never tried to make this but it look good.

    I actually buy a really good one at our local asian food market- It is raw dough and comes frozen- very easy to eat fresh hot roti!

    ReplyDelete
  23. Hey, did the roti fall onto your face? You memang boleh, Kristy!

    ReplyDelete
  24. Hahaha, you and your husband are perfect couple! Wor, your roti canai look so good, can I have some please..

    ReplyDelete
  25. Kumi : Thank you very much!

    Von : Hahaha.... So remember to take down some photos next time. OK! Hope you will enjoy this recipe too.

    smallkucing : Thank you so much for your kind words. I'm just having fun here! Frankly, my kids are loving it coz it's homemade.

    Grapefruit : 'Anda paratha'! Cool name! Thanks for sharing! Looking forward to your version of roti huh!

    Anna : Thank you! I'm glad you like it.

    Mr Noodles : H there, welcome to my humble little space and nice to meet you. Hope to hear from your more often.

    Cooking Gallery : Hi ya, welcome to my little space and nice to meet you. Hope to hear from you often.

    Fimere : Merci, glad that you're liking it. Hope to see your version of roti soon.

    Belinda : Thanks alot!

    Made2order : Yeah, it does actually!

    Rebecca : Thanks! I'm sure your hubby would love it too.

    Penny : Oh great! Looking forward to your version of roti.

    Jess : Hahaha... Believe it or not! ME making roti canai! haha...

    Alison : Thank you so much! It's a signature breakfast for all Malaysians actually.

    Ren : Great to know that you have the frozen kind of roti over there too. Sometimes, I also used the forzen one. Really nice!

    Cheah : Boleh what??? Boleh makanlah! HAHAHA..... Thanks anyway! I'm having so much fun.

    Thank you so much for visiting and spending your time with me. It's a great pleasure of having you here. Hope you're all having a fabulous day.

    Blessings, Kristy

    ReplyDelete
  26. Delicious and simple. Where can you go wrong with that?!

    Divine.

    ReplyDelete
  27. Kristy, you made this? Salute to you!
    I want to go to your house tomorrow morning for breakfast, remember to make one for me ;DD

    ReplyDelete
  28. Yum! Looks quite delicious and hard!

    jessyburke88@gmail.com

    ReplyDelete
  29. What an amazing job you did. Your roti turned out so flaky and tender looking. YUMMY!
    *kisses* HH

    ReplyDelete
  30. It is not easy to do this at home and you have done it! *applause* and it looks so crispy flaky *applause*

    ReplyDelete
  31. Aha.....my roti canai lady! You have made my favourite. Whah....Kristy, you know how to flip that dough...amazing! I just want to eat one...NOW! And with teh tarik...also NOW! I think I will dream of it tonight....haha

    ReplyDelete
  32. Wah not bad leh you know how to flip the roti canai. I tried doing it once and can't seems to get it right. End up just rolling it out :)

    ReplyDelete
  33. Emily : Thank you and glad you like it too!

    Ann : Hahaha... Why so troubelsome! Just get the roti from the nearby shop will do leh! haha....

    Jessica : Hi there , welcome to my humble little space and nice to meet you. Hope to hear from you more often.

    HH : Wanna try making this?

    Tigerfish : Thank you, thank you! haha....

    MaryMoh : So, don't worry! Next time you can make your own roti.

    Icook4fun : Oh you tried it before! I thought your recipe is meant to roll it. hehe... Frankly, some roti recipe can't even do the flipping because the dough is not well gluten. The dough will easily break or thorn apart once you tried to flip it over & over again. The tips was by using warm water.

    Thank you so much everyone for visiting and spending your breakfast time with me today. Hope you are all enjoyed the roti and start with a great day after this.

    Cheers, kristy

    ReplyDelete
  34. This looks amazing! And so worth it to make, I bet! I'm glad I found this post!

    ReplyDelete
  35. Thanks for another amazing post for MMM. You are very good at flipping the roti! I would love some roti telur right now!

    ReplyDelete
  36. The pancake (looks like Chinese pancake) looks simply delish!

    ReplyDelete
  37. We call this roti prata in Singapore. Didn't know it's so easy to make this as I usually buy the frozen ones. Will try this one day.

    ReplyDelete
  38. Wow - your dough is gorgeous. Thanks for showing us step by step how to make it. I'm all thumbs when it comes to dough and tend to buy my own, but you've made it look easy.
    Sam

    ReplyDelete
  39. Good morning! That is amazing and that dough looks incredibly difficult to work with! So thin! My husband says the same silly stuff to me all the time and then oohs and ahhs and comes back for seconds! Love this recipe - so thankful for the introduction!

    ReplyDelete
  40. Does this need a lot of kneading, like the bread dough?

    ReplyDelete
  41. The dough for the roti looks excellent, super delicious!

    ReplyDelete
  42. Dionne : Hi there, welcome to my humble little space and glad to meet you. Hope to hear from you more often.

    3HTummies : Haha... Not bad at all, I'll have to say! At least it doesn't fall on my face. haha...

    Angie : Thanks! I don't see you making much curry or any other Indian dishes so far. Any idea that you going to try it soon?

    BHomemaker : I used to buy the frozen one too but not all is in good shape. Some even worst than mine! Eh...so cheeky huh! haha... But it's fun making it at home SOMETIME, of coz not always-
    lah!

    Sam : Hi there, welcome to my little space and hope you will enjoy yourself here. Do drop by more often.

    Megan : You're most welcome. Glad that you like it too and hope you will enjoy every bit of this recipe.

    Anonymous : It doesn't need extra kneading as long as it form into a nice soft dough! Unlike the bread.

    Natasha : Thanks alot!

    Thank you everyone for spending your time here with me. Hope you will enjoy the recipe and have lots of fun with it. Have a wonderful day.
    Cheers, Kristy

    ReplyDelete
  43. Kristy, I like to eat this!! I like to have apiece of roti kosong or telur during my lunch time or when I am lazy to cook.

    This is a challenge for me to make roti canai.

    ReplyDelete
  44. This is cooked to perfection! the colour and the flakiness looks incredible. you have a talent! well done! great blog!

    ReplyDelete
  45. Goodness me, I am bookmarking this recipe. Terimakasih ya sayang!!!

    ReplyDelete
  46. Adikku,
    I just look at the photo and instructions, so after you divide the dough into a ball, do I have to flatten it, rolled, and coiled them first, then coated with oil before let it rest for half an hour? Or, just a regular round ball is okay? terima kasih ya :)

    ReplyDelete
  47. Chin : In fact, We Malaysian just love this! hehe... Great to hear from you.

    Elizabeth : Thank yo very much for your nice words. And nice to see you around.

    Kak Elra : Just a regular round ball will do. You only flatten it by the time you wanted to cook them. Got it! ^_^ All the best and have lots of fun.

    Thanks ladies for visiting and spending your time here with me today. Hope you will enjoy this recipe and have lots fun with it. Have a fabulous day.

    Cheers, kristy

    ReplyDelete
  48. Gosh...you are really good.... roti canai also can make! Yours look so crispy........

    ReplyDelete